🔺️شش فعال محیط زیستی زندانی پس از پایان مرخصی پنج روزه به اوین بازگشتند
کتایون رجبی، خواهر سام رجبی در توییتی گفته که شش فعال محیط زیست که بعد از پنج سال به مرخصی آمده بودند، شنبه شب به دلیل عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشتند.
او در این توییت نوشته: «در تلخ ترین بهار ایران، بعد از ۵ سال به مرخصی آمدند و امشب بعد از ۵ روز به زندان اوین بازگشتند.»
👈نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان و سام رجبی شش فعال محیط زیست هستند که از بهمن سال ۱۳۹۶ در زندان هستند. این فعالان محیط زیست برای اولین بار پس از پنج سال همزمان از زندان به مرخصی آمده بودند.
این شش فعال محیط زیست به همراه شماری دیگر از فعالان محیط زیست از جمله کاووس سید امامی، مراد طاهباز و عبدالرضا کوهپایه در سال ۱۳۹۶ بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
کاووس سید امامی پس از چند روز بازداشت در زندان اوین درگذشت. از میان این افراد تنها عبدالرضا کوهپایه بعد از تحمل بخش زیادی از دوره محکومیتش آزاد شد، اما بقیه کماکان با گذشت ۵ سال همچنان در زندان هستند.
@khabarfouri