🔺خالی شدن یک چهارم آبخوانهای زیرزمینی تا ۱۰ سال آینده
موسوی خوانساری، عضو هیئت مدیره انجمن آب و خاک پایدار ایرانیان:
🔹عمدتا مصارف آب زیرزمینی در بخش کشاورزی است.
🔹نمیتوانیم مصرف آب شرب را کم کنیم ولی باید ۲۵ درصد از برداشت منابع آب زیرزمینی را کم کنیم تا بعد از ۱۰ سال شاید کمی به تعادل برسیم.
🔹حدود ۶۱۰ آبخوان زیرزمینی داریم که تقریبا از تمام آنها اضافه برداشت میشود.
🔹بیش از یک چهارم این آبخوانها تا ۱۰ سال آینده تقریبا تهی میشود.
@khabarfouri